Vi har her i kredsen tidligere meldt ud at vi følger myndighedernes retningslinjer i forhold til Corona pandemien. Det vil sige at kredsens aktiviteter fortsat er indstillet og
lukket ned til efter påske. Vi forventer dog en forlængelse af påbuddet , så det er først realistisk, at aktiviteterne begynder igen cirka. d. 1. maj.
En ny dato for kredsgeneralforsamlingen meldes ud, når bestyrelsen har fastlagt den. Hovedkontoret har lagt op til en dispensation fra vedtægterne, således at den kan finde sted i 3. kvartal.
Så realistisk set skal i nok indstille jer på at kredsgeneralforsamlingen tidligst afholdes i september.
Vi har ligeledes meldt ud at man ikke kan benytte flextur og Flexhandicap med kontantbetaling. Dette er for så vidt også korrekt, dog har de som ikke kan bruge de elektroniske platforme den mulighed at de bestiller som de plejer og deres betalinger udsættes og samles sammen og sendes ud med en samlet regning på et senere tidspunkt.
Dette skal dog aftales med NT kørselskontoret inden man bruger denne ordning og ALLE som kan, skal bruge app og hjemmeside til bestilling. Ovenstående mulighed er kun til de som under ingen omstændigheder har andre muligheder for bestilling.
De fleste hjælpeordninger i form af hjemmehjælp, ledsagerordninger med videre er pt lukket ned og det bevirker måske at nogle af jer medlemmer har problemer med at få hjælp. Mht indkøb og personlig hjælp er vi pt viden om nedenstående muligheder for hjælp. Hvis man ikke kan bruge de elektroniske indkøbsmuligheder.
Er nogle af jer medlemmer viden om andre tiltag så kontakt os gerne så vi kan viderebringe det.
Du kan ringe på 30 49 59 20 eller skrive til info@aalborg.dk
Personlig assistance.
Kontakt Røde kors hjælpenetværk, Du kan ringe på telefon 3529 9660.
Telefonerne er åbne mellem kl. 9-19 mandag til søndag.
Udbringning af dagligvare.
Spar Vejgaard bringer vare ud i en radius på 7 km.
Som noget nyt tilbyder vi vareudbringning TORSDAG hvis du ikke har mulighed for selv at komme ned og handle i butikken. du kan sende os en mail(hvilket vi fortrækker) på 0760405@spar.dk med emne “udbringning” eller ringe på telefor nummer 3176 6226
Der vil være et lille gebyr på hver ordre på kr: 40,-
Betalingen foregår via MobilePay ved levering.
Vi levere i en radius af 7 km fra vores adresse som er Årestrupsvej 2, 9000 aalborg.
Vi skal have din bestilling inden klokken 16.00 onsdag, hvor vi torsdag ved middagstid, begynder at kører varerne ud til jer
UDBRINGNING FRA SALLING SUPER
Få dine varer fra Salling Super bragt lige til døren
Salling Super holder åbent mandag til lørdag kl. 10-18 og søndag lukket.
Send din indkøbsliste til os, så finder vi dine varer og leverer dem hjem til dig. Du kan også selv hente dem hos os. Bestillinger kan gælde alle typer af varer fra Salling Super. (Se leveringsområder nederst på siden.)
Bestille også mad ud af huset, gavekurve, dagligvarer m.m. Du kan blandt andet bestille en skøn tapasanretning med specialiteter fra Salling Super og friskbagt brød fra Salling Bageren.
Bestil en færdig madkasse
Vi har samlet et udvalg af lækre madkasser med Salling Supers favoritter. Vi har tre slags kasser med kød fra Salling Slagteren, én kasse med skønne vine samt én kasse med et udvalg af blandede lækkerier. Prøv også vores lækre madkasser med påskemenuer, én med lammeculotte og én med påskefrokost fra delikatessen. Læs mere om priser, indhold og leveringsområder på dette link https://salling.dk/kundeservice/udbringning/
Bestil pr. telefon:
Aalborg: 87786533
Bestil på mail:
salling@salling.dk – noter blot om det er Aalborg eller Aarhus, bestillingen drejer sig om.
Hvis du bestiller inden kl. 10, kan du få leveret dagen efter. Det er muligt at betale med dankort, når dine varer bliver leveret. Du får gratis levering ved køb over 500 kr.
ellers koster det 39 kr. Der bringes ikke varer ud om søndagen.
Osuma.dk indkøb og udbringning kan bestilles pr telefon.
KUNDESERVICE
Har du spørgsmål i forbindelse med bestilling eller levering af dine varer, kan du kontakte Osuma.dks kundeservice, der sidder ved telefonerne alle hverdage.
Åbningstider:
Man-fre: 9:00 – 20:00
Lør-søn: Lukket
Telefon: 70 20 17 22
E-mail: kundeservice@osuma.dk
TELEFONBESTILLING
Har du ikke mulighed for at bestille dine dagligvarer online, så har vi gjort det muligt for dig at bestille over telefonen. Administrationsgebyr kr. 25,00.
Du bedes sikre dig at dit betalingskort er opsat til at kunne modtage SMS-kode i forbindelse med at verificere din ordre. Hvis du er i tvivl om hvorvidt dit betalingskort er sat op til dette kan du kontakte Nets https://www.nets.eu/dk-da/kundeservice
Har du ingen andre muligheder i dit område så hjælper min kone Kirsten dig gerne med at få handlet ind kontakt mig Torben Frederiksen på 30 49 59 20
Konsulenterne.
Husk at du altid er velkommen til at kontakte din DBS konsulent som fortsat arbejder hjemmefra men sidder klar ved telefonen.
til sidst pas nu godt på jer selv og hinanden.
Med venlig hilsen
Bestyrelsen
#cuvid19dk #dbsaalborg #coronavirus #blind #danskblindesamfund